Дон Кіхот (Дніпровський театр опери та балету)



Кінематограф, живопис, театр, музична сцена, неодноразово зверталися до сюжету великого роману Мігеля де Сервантеса «Премудрий ідальго Дон Кіхот Ламанчський».

Вперше балет з такою назвою був представлений у 1740 році в австрійському Відні талановитим хореографом Францем Гільфердінґом. За 270 років глядачі побачили варіанти прочитання теми мандрівного лицаря багатьма балетмейстерами, серед яких Жан Жорж Новер, Луї Мілон, Шарль Дідло, Серпень Бурнонвиль, Серж Лифар, Джордж Баланчин.

Одним з кращих, без сумніву, вважається балет у постановці видатного хореографа Маріуса Петіпа. При підготовці лібрето майбутнього спектаклю він використовував ті глави роману Сервантеса, які були присвячені весіллю Кітерії і Камачо (в балеті вони отримали імена Кітрі і Базиля). Головні герої роману - Дон Кіхот і Санчо Панса в балетному сюжеті стали персонажами другого плану.

Професійний знавець специфіки балетного театру та вимог до балетної музики, Людвіг Мінкус на замовлення Маріуса Петіпа створив яскраву музичну партитуру.

Для нової постановки Петіпа грунтовно переробив сценарій. Тепер одна і та ж балерина виконувала ролі Кітрі і Дульсінеї - дами серця Дон Кіхота, а блискучі класичні па крім сцени сну з'явилися і у фінальній картині – на балу.

На хореографічну версію Петіпа звертали увагу багато балетмейстери, але найбільш вдалою вважають постановку видатного російського хореографа Олександра Горського. Всі наступні постановки здійснювалися в значній мірі на основі їх редакцій.

Тривалість: 2г 15 хв


Де та коли: