Тепленьке місце



Комедія в п'яти діях.

Тривалість 3 години.
Автор: Олександр Островський
Прем'єра: 8 квітня 2007 року

...Островський А. великий тому, що він умів, як ніхто інший, з'єднувати соціальне з особистісним...
...Поки ще про сьогодення, що, може бути, і правильно, ніхто не зміг сказати з такою, загалом-то, і нещадністю, і люттю, і пророчим даром, як це зробив Островський.

Я думаю, що маю право так говорити, тому що за останні роки я поставив багато його п'єс.

Просто перерахую: "На всякого мудреця досить простоти", "Вовки і вівці", "Одруження Бальзамінова", "Без вини винуваті", і ось - "Прибуткове місце".

Так що можете собі уявити, як я наповнений Островським.

І, очевидно, все це не випадково.

І, може бути, Островський ніколи не був затребуваний в Росії (та й в Україні), як сьогодні.

Практично немає театру, який не ставив би Островського, та ще й по кілька разів.

Справа в тому, що Островський, слідом за Мольєром, здається, не залишив жодного явища, жодної рисочки нашого з вами характеру, так і просто ні однієї заповіді, які ми постійно порушуємо і про які він говорить у своїх творах.

Тому, коли мова йде про Островського, то кожен режисер, який його ставить, повинен в обов'язковому порядку відчути і поезію його творінь, я вже не кажу про побитих істини - характерах, зіткненнях.

Хрестоматійність Островського всім відома.

Але завжди, мені здається, в кращих його творах наявна можливість вийти на глибинні питання.

І, очевидно, в них величезну роль відіграє присутність філософської притчі.

Ось чому він і складний, і прекрасний, і глибокий, і цікавим для кожного, хто до нього торкається.

...Саме поняття-заголовок - "Прибуткове місце" - на титульному аркуші п'єси гіпнотизувало, і ніхто не хотів звернути увагу на першу фразу: "Я люблю вас..."

А це ключ до розуміння всієї п'єси...

..."Прибуткове місце" - одна із самих прекрасних п'єс, присвячених темі кохання.

Хто ще умів писати про неї, як Островський А.?!

...І тільки тому п'єса "Прибуткове місце" так соціально загострена.

Любов - найвірніший осколок, на якому вивіряється поняття дохідних місць... Всесилля грошей...

А те, що сьогодні, через півтора століття, це читається ще гостріше, - говорить про воістину пророчий дар Великого Російського Драматичного Поета...

...І все ж... все ж... все ж...

Я хочу вірити: є речі, яких і сьогодні не можна купити.

І що слова "Честь", "Гідність", "Любов" - ми не залишили назавжди в прекраснодушним XIX столітті.

Про це я і хотів поставити спектакль... Аркадій Кац (режисер).

Сценічна редакція і постановка - Аркадій Кац (Росія)
Сценографія та костюми - Тетяна Швець (Росія)
Режисер - Олег Нікітін
Композитор - Валдіс Зилварис (Латвія)
Балетмейстер - Алла Рубіна
Асистент режисера - Федір Солонецкий


Де та коли: