Небезпечний поворот



Презентація прем'єрного спектаклю «Небезпечний поворот»

Новий «поворот» українського незалежного театру: презентація прем'єрного спектаклю «Небезпечний поворот» по одній з найбільш знаменитих п'єс ХХ століття (англійський драматург Д. Б. Прістлі); проект здійснено продюсерським центром «Доміно-Арт» та провідними акторами столичних театрів.

Олексій Богданович (голова київського відділення Спілки театральних діячів, народний артист України), Олексій Вертинський (провідний актор Київського молодого театру, народний артист України), Людмила Смородина (актриса театру імені Івана Франка, народна артистка України), Анжеліка Савченко (заслужена артистка України), молоді актори Катерина Кістень, Наталія Васько, Артем Ємцов, а також режисер і продюсер Ірина Зільберман.

Всі вони - автори прем'єрного спектаклю «Небезпечний поворот» (за п'єсою Д. Б. Прістлі).

Український театр, як відомо, в пошуках нових напрямів і сценічних «форм». Альтернативою репертуарному театру деякий час вважалася антреприза. Однак виключно комерційна складова багатьох антрепризних постановок часто виводить ці вистави у розряд виключно «бульварного театру».

Новий незалежний проект - «Небезпечний поворот» - об'єднав зусилля найвідоміших українських акторів і режисера і продюсера Ірини Зільберман (центр «Доміно-Арт», в послужному списку якого гучні вистави: «Варшавська мелодія-2», «Якість зірки», «Бульвар Сан-Сет», «Дюймовочка», «Школа Дон Жуанов»).

Нинішній прем'єрний проект - це спроба уявити інтелектуальний і інтелігентний вітчизняний комерційний незалежний театральний продукт. В основі якого - класична драматургія, участь зірок українського театру. А одна з найважливіших його цілей - «діалог» з глядачем за допомогою психологічних сценічних колізій та акторської майстерності (а не через побиті прийоми «антрепризной» розважальності).

Отже... ВПЕРШЕ на українській сцені - класична п'єса Д. Б. Прістлі «Небезпечний поворот», яка у ХХ столітті багато в чому визначила тенденції світової драматургії: це п'єса-ребус, п'єса-гра, п'єса-детектив і п'єса-загадка, названа в свій час великим режисером Григорієм Козинцевим «світлої ідилією з вбивством, перелюбом і кровосмесительством».

ВПЕРШЕ провідні українські артисти на час залишають свої репертуарні театри не тільки заради «роботи на стороні», але і для справжнього співтворчості, яке надає їм настільки виграшний драматургічний матеріал.

ВПЕРШЕ в Україні цей проект пропонує особливу формулу розвитку незалежного українського театру -за допомогою приватних інвестицій (продюсер та режисер - в одній особі).

До РЕЧІ... П'єса «Небезпечний поворот» була створена Д. Б. Прістлі в 1932 м. І стала стартом його міжнародної популярності в світі театру. З часом ця п'єса була перекладена на багато мов, здобула небачену популярність. Тільки в Україні її немов би обходили стороною. Широко відома телевізійна версія драми: знаменитий телефільм Володимира Басова середини 70-х за участю Юрія Яковлєва, Валентини Титової, Антоніни Шурановой. Набагато раніше, в 1939-му, п'єсу відкрив для колишнього СРСР геніальний режисер Григорій Козинцев - на сцені Ленінградського театру комедії.

У «Небезпечний поворот» різних інтерпретаторів в першу чергу привертає насичена внутрішня енергетика самої історії. Герої п'єси - з вигляду веселі, доброзичливі і світські англійці - поступово знімають свої маски, перетворюючись на «інших», чи не злочинців. Випадково кинута фраза, як зірвався камінчик, породжує невблаганну лавину, де змішалися правда і брехня, любов і облуда, сльози і кров. А будинок відомого видавця Роберта Кеплена (де і відбувається дія) вже обертається для героїв то пасткою, то лавою для підсудних, то справжнім пеклом? Смерть однієї людини - Мартіна Кэплена (брата головного героя) - стає «маленькою смертю» майже для кожного з учасників цього напруженого психологічного детективу. Чи лише «грою»? Драматург, як і режисер, залишають багато питань без відповідей...


Де та коли: