Запрошення на страту



Новий спектакль «Запрошення на страту» молодого прогресивного київського театру «Мізантроп» - це черговий виклик сучасному театральному суспільству. На цей раз, вирішивши перенести на сцену фантасмагоричного і парадоксальний світ одного з найбільш незвичайних романів Володимира Набокова, автори і постановники осмілилися остаточно стерти грань між драматичним театром, балетом, мюзиклом, цирковим шоу і кабаре.

Як і в попередній роботі колективу, танцдраме «Три сестри» глядача чекає захоплююче і самобутнє пластичне рішення хореографа-постановника Миколи Бойченка, пронизлива авторська музика Дмитра Саратського і безкомпромісно смілива трактування твору режисера вистави - Іллі Мощицкого.

Основним акцентом вистави стають актори, які досягли абсолютної універсальності, які вміють робити все: танцювати, співати, грати на музичних інструментах, виконувати акробатичні і пластичні етюди, бути клоунами і скоморохами і, в той же час, показувати драматичну глибину героя.

Унікальний симбіоз живої музики, хореографії та пластики, міцною драматургії і яскравих режисерських рішень на межі одкровення, - все це глядач отримає в гармонійному поєднанні з набоковским текстом, поетичність і метафоричність якого звертається до найбільш сокровенних думок і почуттів кожного з нас.

Так само глядача чекає поява нових осіб у складі трупи театру: в «Запрошенні на страту» приймає участь соліст групи AVIATOR, а також відомий оперний режисер – Дмитро Тодорюк, який у гротескній і ексцентричної ролі адвоката майстерно веде музично-вокальну лінію крізь тканину усього спектаклю, до максимуму загострюючи атмосферу справжнім драйвом живого саунду. Варто відзначити появу нового імені, – це молодий актор Дмитро Оцупок, який органічно і переконливо втілює образ Цинцинната Ц.

Головний герой Цинциннат Ц. потрапляє під суд за «гносеологическую мерзенність» і «непрозорість». Процес над героєм ведеться за неіснуючим законами, і смертний вирок камуфлюється фразою: «з люб'язного дозволу публіки, вам надінуть червоний циліндр». По ходу дії, все більш стає ясно, що навколишній світ ілюзорний і являє собою набір норм та правил, які суперечать мінімального здоровому глузду. Правилами підпорядковуються швидше пародії на людей, маски - персонажі вистави. Слідувати загальнолюдської логіки і моралі вдається лише головному героєві. Тим не менш, він піднімається на ешафот, де йому повинні відрубати голову.

Дека-dance поема «Запрошення на страту», - в якій мова йде не тільки про боротьбу головного героя зі своєю смертю, але і з світом, де доводиться відстоювати власне «Я», - ймовірно, є найкращим прикладом того, що сучасне мистецтво, при всій його абстрактності і умовності, може бути змістовним, гостро -соціальних, проникливим, чесним і талановитим!


Де та коли: