Дерева помирають стоячи (Театр російської драми імені Лесі Українки)



Режисер-постановник – Ірина Барковська

Сценографія – Давид Боровський

Художник по костюмах – Валентина Плавун

Музичне оформлення - Ірина Барковська, Віта Шпаковська

Балетмейстер - Алла Рубіна

Переклад з іспанської Наталія Трауберг

Дерева помирають стоячи: Сильні люди навіть в горі своєму воліють залишатися сильними, не згинатися під вагою навалилися нещасть, а головне – не перекладати страждання на плечі своїх близьких.

Двадцять років Бабуся жила очікуванням дива, очікуванням єдиного онука, якому вона присвятила все своє життя. Але коли він, нарешті, приходить, вона виганяє його.

Чому це сталося? Що штовхнуло її на цей вчинок? Може, короткочасне знайомство з Директором чарівного агентства «добрих справ» і його уявної дружиною Мартою? А може, вона зрозуміла просту і одночасно складну істину: близькі люди – це люди, які по-справжньому роблять твоє життя наповненим, а не ті, вигадані створіння, які не варті любові.

Вистава «Дерева помирають стоячи» за п'єсою Алехандро Касона, вперше на сцені Театру російської драми ім. Лесі Українки був поставлений в 1956 році тепер уже легендарним режисером Леонідом Вікторовичем Варпаховський.

Тоді Варпаховський, працюючи над виставою, присвятив його пам'яті свого вчителя, В. Е. Мейєрхольда. Невипадково головним матеріалом в оформленні вистави «Дерева помирають стоячи» був сухий бамбук. Це і паралель з виставою самого Ст. Е. Мейєрхольда, «Учитель Бубус», і характеристика головної героїні, бабусі Эухении. Адже бамбук – не можна зігнути, його можна тільки зламати. Але і зламати його не так-то просто.

Тоді, у далекому 1956-му, в цьому спектаклі вийшли на сцену такі блискучі актори, як Є. Опалова, Ст. Халатів, В. Павлова, Н. Рушковський.

Тільки ж спектакль, навіть найталановитіший, все одно, в силу своєї специфіки, не може бути вічним. А ось теми, які він зачіпає, залишаються вічними.

У наш час, коли змиті межі між добром і злом, коли насильство прагнуть ввести в розряд чесноти, поява на сцені таких мудрих, добрих людей, як Бабуся, Сеньйор Бальбоа, Березня, Директор – це закономірне прагнення театру навчити свого глядача бути розбірливим, уважним, чуйним.


Де та коли: